Workshop
A MUZEUM@DIGIT konferencia idén is kiegészül egy harmadik nappal, melyen a konferencia résztvevői workshopokon vehetnek részt. A workshopok célja, hogy felhívjuk a figyelmet a digitális anyagok felhasználásának sokszínűségére és a digitális technológiákkal kapcsolatos kompetenciák erősítésének szükségességére.
A workshopok időpontja: 2017. november 30. (Kb. 9:30-14:00)
A workshopokra jelentkezni a konferenciára való jelentkezéskor lehet.
(Amennyiben betelt a létszám, pótlistára lehet jelentkezni az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címen, így ha valaki lemondja a workshopot, a pótlistára való jelentkezés sorrendje alapján fogjuk értesíteni az utólag bejutott személyeket!)
Választható workshopok:
-
Digitális tárlatvezetés workshop
Raab Digital Informatikai Kft., SuIT Solutions Kft.
Két hazai mobil tárlatvezető megoldás fejlesztőivel várjuk Önöket egy játékos workshopra, melynek célja, hogy a múzeumi szakembereket közelebb hozzuk a digitális projektek világához és az itt megszerzett tudással könnyebbé tegyük a jövőbeli együttműködéseket. Sok érdekes példa, technológiai információk és a résztvevők ötletei teszik majd hasznossá a workshopon eltöltött néhány órát.
A workshopon többek között az alábbi kérdésekre keresünk és adunk válaszokat:
- Milyen szerepe lehet a mobil alkalmazásoknak a múzeumokban?
- Bevételi forrás vagy kiadás a mobilalkalmazás?
- Melyek egy ilyen applikáció kötelező elemei?
- Milyen tartalmat és milyen terjedelemben tegyünk bele egy mobil alkalmazásba?
- Hogyan tervezzünk, hogyan kommunikáljunk a fejlesztőkkel, hogy valóban azt kapjuk, mint amit megrendeltünk?
- Melyek azok a tipikus hibák, amelyeket egy múzeumi applikáció fejlesztésében el lehet követni?
A workshopon a legfontosabb kérdések megtárgyalását követően megnézünk néhány jó megoldást sikeres és a felhasználók körében kedvelt múzeumi applikációra, majd a csapatok közösen fognak mobil applikációt tervezni egy-egy kitalált múzeumhoz. A workshop végén a csapatok bemutatják az általuk készített applikációt a másik csapatnak olyan módon, mintha értékesíteni szeretnék a terméküket.
A Digitális tárlatvezetés workshopon az első 30 jelentkező vehet részt!
-
Digitális múzeumpedagógia workshop
Qulto-Monguz Kft.
A workshop célja, hogy fókuszba helyezze a közgyűjteményi tartalomszolgáltatást, digitális tartalmak készítését és felhasználását a szolgáltatásorientált szemléletet követve – összhangban a közgyűjteményi digitalizálási stratégiával.
A workshopon többek között az alábbi kérdésekre keresünk és adunk válaszokat:
- Hogyan működnek együtt az analóg és digitális anyagok?
- Milyen széles a digitális eszközök tárháza?
- Miért jó a digitális tartalom és hogyan használható?
- Hogyan használható a digitális tartalom pedagógiai foglalkozások keretében?
- Hogyan inspirálhatják "digitális feladatok" a fiatalokat a közgyűjtemények fizikai látogatására és felfedezésére?
Többek között ezekre a kérdésekre reflektál a Qulto-Monguz Kft. közgyűjteményi szakemberei által tartott workshop, melynek keretében a résztvevők megadott témában digitális múzeumpedagógia feladatokat is létrehoznak közgyűjteményi- és külső, szöveges és médiatartalmak felhasználásával.
A Digitális múzeumpedagógia workshopon az első 20 jelentkező vehet részt!